Ercan Kaşıkçı'nın Paramosyenel Pazarlama'nın 7 P'si kitabını referans alarak;
1- Product (Ürün)
2- Price (Fiyat)
3- Place (Yer)
4- Promotion (Tutundurma)
5- People (Hedef Kitle)
6- Process (Süreç)
7- Physical Evidence ( Fiziksel Belirti, Kanıt)
Tabii ki bunlar üretici yönünden olanlar; bir de tüketici yönünden bakarsak (yani 7 C)
1- Customer Value (Tüketiciye değer katan şey)
2- Cost (Maliyet)
3- Convenience ( Erişilebilirlilik)
4- Communication (İletişim)
5- Consideration (Değer verilme)
6- Coordination (Koordinasyon-Süreç)
7- Confirmation (Onaylama-Teyid)
Bu blogun üzerinde durduğu ayaklar da bunlar olacak. Zaten sizin de farkettiğiniz üzere neredeyse pazarlama bilimi ile ilgili herşeyi kapsıyor bu 7 P (ya da 7 C)
6 Şubat 2009 Cuma
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder