• Satışçı, alıcının isteklerine duyarlı, kendisini alıcının yerine koyarak sunduğu mal ya da hizmeti neden satın alması gerektiğini düşünebilen ve alıcıyı dostu olarak görüp kendisine davrandığından bile hassas davranarak üzerine titreyen kişidir.
• David Merges’e göre: “Satışcı; yeterlilik, soru sorma, sorgulama, dinleme, tanıtım, sonuç alma, açıklama, engelleri aşma, planlama, sorun çözme ve zamanı iyi kullanma gibi şeyleri öğrenmelidir.Bekleyin dahası da var. Elbette satışı tamamlamayı da öğrenmeleri gerekir. Satış kapatmayı öyle kolay bir iş sanmayın.” Training Dergisi
SATIŞCI ;
• Gözlemci olmalıdır.
• Etkili dinleyici olmalıdır.
• Davranış bilimleri bilgisine sahip olmalıdır.
• Analiz yeteneğine sahip olmalıdır.
• Mütevazi olmalıdır.
• İletişimde güçlü olmalıdır.
• Dostça davranıp güven sağlamalıdır.
• Müşteri odaklı davranmalıdır.
• Alıcının düşünce ve önerilerini önemsemelidir.
• Alıcının geleceğe dair beklentilerine duyarlı olmalıdır.
• Zaman-mekan bağımlı olmalıdır.
• Kesinlikle çatışmacı olmamalıdır.
• Sabırlı ve destekleyici davranmalıdır.
• Neden-sonuç ilişkisi kurabilmelidir.
• Detaylarda boğulmamalıdır.
• Ürün/hizmet bilgisinden ziyade yararlarını alıcıyla paylaşmalıdır.
• Uzun süreli ilişkiyi hedeflemelidir.
• Şimdi ve gelecekte rekabet üstünlüğünü amaçlamalıdır.
17 Haziran 2009 Çarşamba
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder