20 Şubat 2009 Cuma

Slogan ama nasıl?

slogan vardır batırır, slogan vardır kazandırır
Geçen hafta sonu Eğitişim Kariyer Enstitüsü'nün "Being Marketing Genius" programına katılmıştım. Konuşmacılardan Aret Vartanyan'ın pazarlamada sloganın önemine değinirken anlattığı bir hikaye beni benden almıştı. Hemen pazarlama ile içli dışlı bir arkadaşıma mesaj çektim ağzı açık kalsın diye. 3 ya da 4 dakika sonra cevap geldi. " Daha daha yolla. Harika!"
Olayı iyice ballandırdıktan sonra hikayeye geçeyim:
Hollandalı bira markası olan Heineken light bira üretmeye karar verir. Piyasada ve tüketicide büyük bir heyecan uyandırmak için etkileyici bir slogan gerekmektedir. Sonunda slogan bulunur. "Heineken light bira ile artık bira içerken göbeğim olucak kaygısı taşımayacaksınız." Ancak işler yolunda gitmez ve olay büyük bir fiyasko ile sonuçlanır.
Çek birası olan Budweiser ise belli bir süre sonra light bira üretmeye karar verir. Önlerinde fiyasko ile sonuçlanan bir durum vardır ve yapacakları yeni ürün risk taşımaktadır. Ancak iyi bir slogan onlara satış patlaması yaptırır. Slogan oldukça basit olmuştur ve daha çok satması için teşvik edicidir. Müşterinin istediği bir slogandır.
"Artık 10 bira yerine 20 bira içebileceksiniz."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder