20 Şubat 2009 Cuma
Pazarlamanın kısa yolu: e-posta
Markaların tanıtımda kullandığı, müşteri memnuniyeti için vazgeçemediği e-posta yoluyla pazarlamanın risklerini göz ardı etmemek gerekiyor.Elektronik posta hepimizin hayatını kolaylaştırıyor. Ama bazen posta kutumuzdaki mailler sinirlendirmiyor değil. Büyük bir kısmı şirketlerin müşterileriyle hatta muhtemek müşterileriyle bağlantıya geçmek, markalarını tanıtmak için gönderdikleri maillerden oluşuyor. Pazarlama stratejilerinden etkili yollardan biri de e-posta. Şirketlerin büyük bir kısmı için e-posta ile pazarlama, satışları ve müşteri memnuniyetini arttırmak için ideal. Öyle ki, kimi şirketler doğrudan pazarlama yapmanın getirilerine kısa sürede ulaşıyor.Bu etkili yolu kullanmanın yolu, SPAM olarak algılanmamak. En iyi yöntem ise gönüllülerden oluşan bir liste oluşturmak. Tabii promosyon ve şirket bilgilerini içeren e-postaları sadece bunu talep eden kişilere yollamak da etkili bir yöntem. Diğer yandan web sitesine giren ziyaretçilerin tek bir klikle listeye üye olmasını sağlayarak,tanıtımlarda ve konferanslarda onların listeye katılmalarını önererek ve satış yaptıktan sonra da onlarla iletişimde kalarak gönüllü üyeler yaratılabilinir. E-posta ile pazarlamanın yararlarını bir kalemde sıralamak mümkün. Şöyle ki; maliyeti az,anlık,etkileşimli,müşterilerle iletişimi hemen yayar, yanlış e-posta adresi gibi durumları ,olumlu ve olumsuz yanıtları,web sayfaları ziyaretleri,satışlarda ki artışı izlemeyi kolaylaştırıyor.Konumuz olan dezavantajlara gelirsek, öncelikle çok fazla e-posta alan müşteriler,posta kutularında iletilerine filtre uygulayabiliyor. Gönderiniz okunmadan silinebilir. Önemli olan alıcıları yakından ilgilendiren e-postaları göndermek. E-posta etkili bir pazarlama yöntemi ancak şirketin mail listesinden çıkmann kolay ve güvenli olması gerekiyor. Listeyi oluşturmak kadar alıcıların istedikleri anda listeden çıkması da kolay olabilmeli. Ne yazık ki, Türkiye'de bu sistem henüz sağlıklı çalışmıyor. Bu durum potansiyel müşterileri rahatsız edebiliyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder