20 Şubat 2009 Cuma

İnternette Pazarlama

Web 2.0 teknolojisini duymayan yoktur sanırım. Daha doğrusu şuan bu blogda olduğunuza göre mutlaka biliyorsunuzdur heralde. Web 2.0 bizlere inanılmaz nimetler sunuyor ve bu fırsatları en iyi değerlendiren şirketler oldu. Daha iyi bir pazarlama imkanı sunması en önemli getirisi Web 2.0. İşte internette pazarlama hakkında bir yazı.
İnternet ortamında yapılan pazarlama,klasik pazarlamadan farklı amaç ve yöntemleri kullanmaktadır. Nitelik açısından,doğrudan pazarlama tekniklerinden telefonla pazarlama ve katalogla pazarlamaya benzemesine rağmen daha geniş kapsamlıdır. Günümüzde internette pazarlamaya en kolay geçiş sağlayan A.B.D. toplumunda katalog ve telefonla alışveriş yapma geleneğinin önemli katkıları olmuştur.
Bugünkü yapısı ve özellikleriyle internette pazarlamanın,geleneksel pazarlamayı tamamen ortadan kaldırmaya yönelik bir araç olarak değerlendirilmesi doğru bir yaklaşım olmayacaktır. Bu açıdan internet ortamındaki işletmeleri iki ana grupta toplamak mümkündür. Bunlardan birisi fiziksel ortamda faliyeti olmayan ve sadece internet ortamında faliyet gösteren yeni ekonomi işletmeleridir. Diğeri ise fizeksel ortamda var olup faliyetlerinin bir kısmını ya da tamını internet ortamına taşımaya çalışan firmalardır.
İnternet üzerinde pazarlama,geleneksel araçları da kullanan ancak, daha çok yüksek teknolojiye dayalı, hızlı ve sürekli gelişen bir tekniktir. Bu noktada internette pazarlama, geleneksel pazarlamanın,geleneksel reklamın,doğrudan pazarlamanın,yüz yüze satışın yerini bütünüyle doldurmak zorunda değildir. Ancak bu yöntemleri ileriye doğru götüren ve yeni yöntemlerle genişleten,satıcı ve alıcılara daha fazla kar yaratan bir araç olarak görülmelidir.
Geleneksel pazarlamadan başka bir deyişle fiziksel ortamda pazarlamadan internette pazarlamaya geçmek hemen her sektörde faliyet gösteren işletme için neredeyse zorunluluk haline gelmektedir. İletişim araçlarının gelişmesi ve çeşitlenmesi ile birlikte iş modellerinin yapısı da değişmektedir. Buna göre internetten pazarlama web ortamında da var olmak isteyen şirketler açısından hayali öneme sahiptir. Sadece dar bir bölgede sınırlı sayıda müşteriye hizmet veren basit iş modelleri için internet belki zorunluluk olmayabilir. Ancak günümüzde bakkallar, simitçiler,çiçikciler gibi basit iş modelleri bile internetten yararlanmanın bir yolunu bulmaktadırlar.

-Yaptığnız İşi Daha İyi Nasıl Yapabiliriz?
-Hedef Pazarımız Kimlerden Oluşmaktadır?
-Müşterimiz İnternet Kullanıyor mu?
-İnternet Bağlantısı Ürünlerime Değer Katar mı?
-Rakiplerimiz İnternette mi?
-Müşteriden Sağlayacağımız Geri Besleme Döngüsü İşimiz Kolaylaştırır mı?
-Daha Geniş Bir Alana Ulaşmak,Karımızı arttıracak mı?
-İşimizin içinde rutin olarak yapılan çok sayıda işlem var mı?
-Müşterilerim ya da Tedarikçilerimle Daha Hızlı İletişim Kurmam Gerekir mi?
-Tedarikçilerinizle internet ortamında iş yapmak etkinliğinizi artıtır mı?
-Müşterimlerim ve/veya Tedarikçilerim Gelecekte İnternet Kullanmaya Başlayabilir mi?
-Stok ve Enavanter Konusunda Durumum Nedir?
-Stok Maliyetlerimi Azaltmam Gerekiyor mu?


Bu sorulara cevabınız “evet” ise internet ortamına geçme vaktiniz gelmiş demek ki! Web sitesi oluşturmalı varsa en son teknikleri sitenizde kullanmalısınız.
not: Bu yazı İbrahim Kırcova'nın İnternette Pazarlama kitabından derlenmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder